2024-06-03

Köpt aktier för 11 000kr.

Under Maj har jag köpt aktier för 11 000 kr enligt fördelning nedan:

Aktier




Fonder






Under våren har även utdelningarna investerats, främst i fonder.

Jag har nyligen gjort två arbitrage affärer i Investor. Att prisförhållandet mellan A och B aktien växlar brukar ske ungefär 1 gång per år. (Enligt min erfarenhet).

Arbitrage affärerna har inte resulterat i många kronor och vinsterna investerades i fondportföljen. Det som förvånar mig är att andra bloggare inte skrivit om möjligheten ännu och hur dem agerat.

Jag hade gärna köpt fler aktier i Investor. Men portföljen består redan av 11,17% Investor och portföljen behöver vara balanserad.

1 kommentar:

  1. Jag har tittat på Investor-kursen och väntat på en möjlighet att göra en arbitrage-affär som du precis gjort, men jag lyckades inte hitta något ögonblick när gapet var tillräckligt stort för att kompensera för courtage och köp-sälj-spreaden. Jag tror att man behövde ha tur eller någon form av bevakningstjänst för det.

    Hade jag hittat ett gap stort nog så hade jag bytt från A till B men nu får jag vänta lite till.(Jag skrev en opublicerad artikel att posta när gapet var stort nog som jag nu kanske får slänga)

    Så grattis! Även om det inte var många kronor så är arbitrageaffärer det närmaste man kommer gratis pengar.

    SvaraRadera