2024-09-09

Det tuffar på...

Sedan förra inlägget har det inte skett några stora insättningar i aktieportföljen.

Istället har bufferten som ger 3,55% ökat. Jag har även gjort lite swingtrading i Wihlborgs vilket genererat 8,37%, en bra marginal över årsavkastningen på buffertkontot.

Swingtradingen har inte genererat många kronor men varit kul och ett bevis på jag kan (åtminstone med små summor).

Jag har ofta tänkt på att öppna ett konto hos Levler eller Nordnet, då erbjuder gratis courtage. Detta hade gjort dessa korta affärer enklare. 

Genom att följa denna länk och bli kund hos Levler handlar du aktier courtagefritt till Mars 2025.

När räntan på sparkontot sjunker kommer jag allokera om delar av bufferten till aktieportföljen. För att sammanfatta, portföljen tuffar på och jag spöar alla som sitter på bänken!!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar