2023-05-12

Mycket har hänt sedan sist

Sedan förra inlägget har mycket hänt.

De tre största händelserna är:

Kurskollapsen i SBB. Med facit i hand var det rätt beslut att inte vänta in SBB ytterligare. Deras sänkta kreditbetyg togs inte emot väl då detta försämrar lånevillkor med ökade kostnader som följd. Jag sålde SBB på 15,32kr. Nu står aktien i 6,08 kr. 

Gustaf Douglas bortgång. Latours största ägare, Gustaf Douglas med 79,2% av rösterna har gått ur tiden. Jag gillar bolag med starka ägare och funderar på hur det kommer bli på sikt när barn och barnbarn ärver. Läs gärna om mina investeringsregler här.

Castellum. Aktien genomför nu en företrädesemission. Befintliga ägare som mig erbjuds teckningsrätter. Jag har inte bestämt mig om jag vill delta och kommer kanske sälja dessa. En stor anledning till varför jag ägde Castellum var pga utdelning säkerheten.

Portföljen har annars sakta men säkert ökat som följd av insättningar och utdelningar. Dessa medel har främst investerats i fonder men även Nibe och Axfood.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar