2023-04-18

Portföljvärde och mål 2023

År 2023 har hållit mig upptagen och det slog mig att jag inte bestämt ett ekonomiskt mål för 2023.

Inför 2022 var målet att jag skulle nå 500 000 kronor. Målet sattes innan invasionen av Ukraina och jag konstaterade snabbt att detta inte skulle uppfyllas. Istället prioriterades amortering men mot hösten även lite aktieköp. 

Målet under 2023 är att portföljen skall nå 400 000 kronor. Med lite tur når kanske portföljen 450 000 kronor men isåfall är det bara en bonus. Idag värderas portföljen till 360 295 kronor. 

Då omvärlden förändrats sätter jag inte ett alltför aggressivt målsparande likt tidigare. Det finns andra hål att fylla som semester och amorteringar. Om portföljen passerar 450 000 kronor kommer jag känna mig väldigt fri, säger åtminstone min magkänsla just nu. Vi får se.

Allt gott :)

1 kommentar:

  1. Hej Aktiegrubbel.

    Kämpar du på bra ett tag nu så växer portföljen bättre av sig själv tids nog. Lycka till med dina framtida mål.

    Mvh Slimis

    SvaraRadera