2023-12-26

En sparad krona är en tjänad krona.

Ni vet den där datorn jag köpte?

En kompis hade innan köpet sagt att datorn kunde bli billigare på mellandagsrean. Tanken väcktes och såklart blev datorn prissänkt med flera hundra kronor. Sagt och gjort åkte jag till elektronik kedjan och påtalade detta.

Resultatet blev att jag fick tillbaka mellanskillnaden på kontot. Jag var beredd att argumentera för min sak men det behövdes inte utan processen var smärtfri.

Bortsett från det faktum att jag minskade utgifterna är detta en bra övning. Att pruta eller att göra saker i gränslandet är en nyttig färdighet som kan användas på flera områden. Te.x vid löneförhandling.

Vissa hade kallat mig snål... Men jag tycker bara att jag är ekonomisk :-)

4 kommentarer:

  1. Bra jobbat! Det där är det nog inte alla som hade gjort, men det skadar ju aldrig att fråga (och argumentera i rimlig mängd). I och med detta kanske de kan få (behålla) dig som kund framöver(?).

    Mvh

    Egon

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, i detta fallet lönade det sig :) Nöjd blev jag absolut, men går nog till den billigaste även i fortsättningen. God fortsättning!

      Radera