2023-05-29

Redovisar aktieportföljen och lite tankar kring förändringarna.

Portföljen har ändrat lite dynamik sedan sist och för den nyfikne ser den ut enligt nedan :) Jag kämpar med att utöka antalet innehav men tycker det är svårt att hitta kvalitetsbolag. 

Sedan sist har te.x. Spiltan Globalfond Investmentbolag och Creades hittat till portföljen. Bolag som Axfood och SCA har även flyttat fram positionerna. Avanza Zero består av ynka 0,01% av portföljen och jag köper endast fonden för att vara fullinvesterad.

Jag valde att inte teckna fler aktier i Castellum utan köpte istället aktier i Hufvudstaden för likviden som uppstod av teckningsrätterna. Troligtvis kommer Akelius vända Castellum inom sin tid. Men jag kände inte för att pumpa in mer pengar just nu.


Aktieportföljen

Investor B 10,83%

Castellum 1,87%

Latour 2,89%

Holmen B 3,26%




Axfood 0,89%

SCA 1,5%


Fortnox 1,8%





Fonder









Erbjudande från SAVR
Genom att följa denna länk och bli kund hos SAVR får du 100 kr i den populära fonden Spiltan Aktiefond Investmentbolag. Gillar man inte SAVR kan man efter registrering flytta innehavet till en annan bank. Jag tycker du skall utnyttja erbjudandet då det är enkla pengar :).

Uppdaterad 2023-05-27

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar