2023-02-19

Billiga nöjen

Jag som person blir inte lycklig av konsumtion. Det jag betecknar som nöje är därför ofta gratis eller väldigt billiga. 

Exempel på nöjen jag uppskattar går att läsa nedan:

Att läsa böcker och utforska ämne jag finner intressanta.

Träning. Te.x joggning eller utomhus gym.

Bada, att simma är fantastiskt skönt.

Promenader. Under promenader kan man kolla på hus. Hus och dess arkitektur  kan vara mycket intressanta. Det finns mycket att se i den egna staden, men ofta är man hemmablind.

Att laga mat från grunden. Att skapa något själv är väldigt tillfredsställande och stimulerande. När testade du senast något nytt i köket?

Att måla. 

Att kolla på dokumentärer. Svt play har mycket intressant och aktuellt innehåll.

En av mina få laster är att jag gillar att resa. Detta kostar såklart mycket pengar. Men detta är samtidigt kopplade till upplevelser och inte dyra saker.

Att inte ha dyra hobbys är inget aktivt val. Så vem vet, kanske blir jag snart såld på kapitalintensiva hobbys som båtar eller hockey.

Vad har ni för roliga hobbys?

2 kommentarer:

  1. Hej!

    Jag gillar också att vara utomhus, gärna promenader eller greja i trädgården på våren. Det är gratis, förutsatt att jag har bekväma skor och rätt verktyg. De flesta av mina intressen kostar inte särskilt mycket, men nyligen började jag rida och det var inte helt gratis även om det inte kostade lika mycket som jag befarat. Och det där är en avvägning, men om jag kan motivera det som en investering då är det värt det. :-)

    Mvh Fumlan

    SvaraRadera
    Svar
    1. Greje i trädgården, det glömde jag. Det är också fantastiskt trevligt :)

      Radera