2022-12-05

Saldo hos Pensionsmyndigheten

Jag läste idag på DN att 47,6 intjänade miljarder utbetalas till spararnas premiepensionskonto nu på fredag. Läs artikeln här.

Nyfiken som man är loggade man själv in på pensionsmyndigheten för att se aktuellt saldo. För aktiebloggare som grupp och mig lika så spelar saldot mindre roll. Jag ser pensionspyramiden upp och ner. Det vill säga en pensionspyramid där det egna sparandet är den största delen. Besök pensionsmyndighetens hemsida själv för att se ditt saldo.

Vi får se vilket belopp som bokförs på premiepensionen på fredag, spännande!



Så här kan man också se på pensionspyramiden.

2 kommentarer:

  1. Jag satsar på att bli självförsörjande via mitt egna sparande. Där är jag eg redan iom FI sedan i Augusti. Har bara inte hoppat av från jobbet ännu :) Pensionen, allmän/tjänste, får bli ren bonus när den kommer..

    SvaraRadera