2022-11-01

Aktieköp Oktober + livet + portföljvärde

Några har kanske märkt att jag inte bloggat sedan augusti. Anledningen till bloggtorkan är att livet hållit mig sysselsatt på flera olika plan vilket alltid är positivt. Tyvärr har bloggande varit det som fått stå tillbaka. Livet går nu in i en lugnare period och jag ser fram emot att läsa och blogga mer själv.

I oktober investerades 2 500 kronor samt utdelning från SBB och Castellum. Inköpen fördelades enligt nedan :

Lundbergföretagen B -1 st aktie.

Latour - 3 st aktier.

Investor B - 3 st aktier.

Castellum - 4st aktier.

Swedbank Robur Access Europa A - 200 kronor.

Swedbank Robur Access Global A - 200 kronor.

PLUS Allabolag Sverige Index  - 200 kronor.

Swedbank Robur Access Asien A - 75 kronor.

På sikt är min tro på börsen fortsatt stark. Förhoppningsvis rinner inte lönen mellan fingrarna på mig framöver så månadssparandet kan öka. Värdet på aktieportföljen är idag är 301 948 kronor och kommer inte öka i omfattning så att mitt mål om 500 000 kronor innan 2023 uppnås, vilket går att läsa mer om här. Målen kommer inte uppfylldas av uppenbara skäl (krig, räntor och inflation). 

Annars konstaterar jag bara att den nya regeringen planerar införa en 300 000 kronors gräns innan skattskyldighet inträffar på ISK vilket är toppen. Men viktigast av allt, jag känner harmoni och är mycket nöjd med livet just nu, Jag hoppas ni känner detsamma.

Trevlig vecka på er!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar