2021-03-31

Utdelning 330,85 kronor!

Idag bokas utdelningen från Castellum och Hufvudstaden in på kontot. Hufvudstaden delar ut 2,5 kronor per aktie. Castellum delar ut 3,45 kronor per aktie. Totalt uppgår dagens utdelningar till 330,85 kronor.

Innehaven Industrivärden, Lundbergföretagen och Holmen kommer även dela ut denna månaden. Utdelningarna kommer investeras i samband med månadssparandet eller kort därefter

I förhållande till andra bloggare är dessa utdelningar astronomiskt små. Anledning till detta är att större delen av kapitalet är investerade i fonder. Totalt uppgår den förväntade utdelningen 2021 till 1 338 kronor. Den totala utdelningen kommer överstiga 1 338 kronor då fler köp kommer ske i aktier som ännu inte delat ut.

Utifrån inköpsvärdena ger dem enskilda aktierna tillsammans en direktavkastning på 2,53% idag.

Får ni någon utdelning?

Läs mer om Castellum hos Avanza (affiliatelänk).

Läs mer om Hufvudstaden hos Avanza (affiliatelänk).

4 kommentarer:

  1. :) Min utdelning blev 302,75 så du är vassare än jag. Har precis börjat med utdelningssatsning på börsen. Tycker det är kul och spännande.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Visst är det spännande med utdelning. Kul att du läser min blogg!

      Radera
  2. Min målsättning långsiktigt är att ligga med fördelningen 1/3 fonder och 2/3 utdelande innehav. Leva av utdelningarna och omfördela ev vinster från fonderna till fler utdelande innehav.

    Så teoretiserar jag kring det hela. Återstår att se om det funkar i verkligheten.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Låter som en bra balans. Fonder är en bra grundplåt, främst ur ett riskperspektiv.

      Radera