2021-07-09

En riskfri affär

Nyligen gjorde jag min första arbitrage affär och det kändes väldigt bra. Jag förstår verkligen personer som tycker att day tradig är kul då det går snabbt och ger en hög belöning. Arbitrage affärer är dock det närmsta jag kommer ''snabba klipp'' då det enligt mig nästan är riskfritt, vilket day trading inte är. Istället väljer jag att på tryggt avstånd beundra hur andra blogg kollegor lyckas med just snabba klipp.

Arbitrage möjligheten uppkom i Investor där jag sålde 12 B aktier och köpte 12 A aktier. Vinsten som uppkom var blygsam och det var kanska bra att testa med mindre summor först. Dyker nya tillfälle upp kommer det vara större summor och det är bra att bli varm i kläderna först.

Som vanligt uppmanar jag er att göra er egen analys innan någon transaktion. Är ni intresserade att läsa mer om arbitrage kan ni göra detta här.

Önskar er en trevlig fredag och lycka till med aktieaffärerna!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar