2022-12-30

Överpresterat OMXS30 och snittspararen

Sista inlägget för i år kommer här. Jag tänker inte vara långdragen utan konstaterar bara att portföljen varit 2,65% bättre än OMXS30 och 8,79% bättre än snittkunden hos Avanza.

Det positiva (men negativa) utvecklingen beror troligtvis inte på jag är bättre investerare än någon annan. Utvecklingen beror troligtvis på att många av portföljinnehaven är av konservativ natur. Kärninnehav som breda indexfonder, Lundbergs och Investor kommer aldrig nå extrempunkterna utan tuffa på i lagom takt, vilket är det jag vill. Kanske har något vältajmat köp även dragit sitt strå till stacken.

Vill även rekommendera ett erbjudandet från SAVR för den som vill kickstarta det nya året. Genom att bli kund får du 100 kronor i fonden Spiltan Aktiefond Investmentbolag. Genom att registrera dig genom denna länk stöttar du både dig själv och min blogg. Gillar man inte SAVR kan man efter registrering flytta innehavet till en annan bank. Jag tycker du skall utnyttja erbjudandet då det är enkla pengar :) 

Med detta sagt önskar jag er ett gott nytt år. Ta hand om varandra!

Mvh

Aktiegrubbel

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar