2022-07-06

Swingtrading i Hufvudstaden gör comeback!

I tider då insättningar på mitt ISK är obefintliga gäller det att vara kreativ. Därför har jag återigen börjat med swingtrading i Hufvudstaden.

Swingtrading i Hufudstaden är utifrån min situation och uppfattning riskfri. Detta då jag kan tänka mig att äga bolaget på lång sikt (pensionen?). Uppkommer det en prissättning där jag inte vill återköpa investeras pengarna istället i fonder. Oavsett utfall är jag nöjd.

Vid swingtrading  lägger jag en order som är en bit över lägsta eller högsta kursen för dagen. Ofta underskattas hur stora kursrörelserna är under en dag. Tillvägagångssättet gör man slipper bevaka börsutvecklingen mer än någon gång per dag. Man får inte ha bråttom att stänga sin position vid swingtrading. Ofta dyker ett tillfälle upp dagen efter eller i närtid om lagd order inte går igenom samma dag. 

Om man inte har en positiv uppfattningen kring Hufvudstaden är swingtrading ingen god idé. Swingtrading är möjlig för mig då jag gillar och tror på bolaget. Detta är inget köpråd, gör er egna analys. 

Önskar er en solig sommar!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar