2023-03-18

Sålt SBB och Neobo

Jag har haft mycket tålamod, för länge. Nu har jag sålt SBB och Neobo.

Efter finansiell akrobatik som DRIP, kurser som bara minskar och avknoppningar tog jag beslutet i veckan och sålde. 

Med pengarna har jag gjort korta lönsamma affärer i Hufvudstaden medan SBB och Neobo minskat i värde. Om mitt ägande i SBB sfären hade fortsatt hade jag varit en fattigare person idag. 

Troligtvis hade jag inte blivit rikare på sikt genom att klamra mig fast och hoppas att värdet en dag skulle uppnå min inköpskurs. Att istället investera i bolag som inte har denna typ av problem tror jag är en bättre strategi.

Skall jag se det positiva med SBB är det såklart månadsutdelning, vilket jag tror är anledningen varför många inte sålt.

Med detta sagt skall allt jag skriver på bloggen anses vara ren amatörkunskap.

Jag önskar er en trevlig lördag!


3 kommentarer:

  1. Ibland, ofta, bra att agera. Starkt gjort AG! Själv ligger jag dock kvar då substansvärdena trots all akrobatik ändå är en bra bit högre än nuvarande kurs säger. Men visst, det hade varit skönt slippa bry sig så mycket. Höll undan väldigt länge men snubblade sen dit ändå i SBB.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Den som lever får se.. Hoppas för alla andra att aktien återhämtar sig och sedan genererar positiv avkastning. Men just nu ser det mörkt ut enligt mig.

      Radera
    2. Man kan väl inte nämna substansvärden utan att prata om elefanten i rummet? De är ju hittepå så till den milda grad att SBB behöver sticka extra pengar under bordet med märkliga lånekonstruktioner som sticker i ögonen på vem som helst, för att alls kunna genomföra några affärer?

      Radera